zaterdag 13 augustus 2016

Travel diary Engeland week 2 (met veel foto's!)



We zijn al weer een week in Engeland, bedenk ik me als ik wakker wordt in het kleine slaapkamertje in de stacaravan. De tijd gaat zo snel. Ondertussen is iedereen wakker. Ik kleed me aan en we gaan ontbijten. Een typisch Engels ontbijt; toast en cornflakes.

Zaterdag 23 juli

Ik stap uit de auto, pak snel mijn camera erbij en probeer een beetje awkward achter de man aan te lopen. Ik moet toch echt een foto van hem hebben. Een schattig oud mannetje met een pijp in zijn mond. Hij loopt het beekje in, staat stil en ik maak de foto. Net alsof ik een foto maak van het beekje. Hij kijkt recht de camera in en het is me gelukt, haha.




Daarna lopen we een klein stukje. We lopen een tijdje fout en moeten dan ook de weg vragen, maar daarna gaat het helemaal goed. We lopen weer langs een beekje en door het groen een rondje.






Nadat we weer bij de auto terug zijn gaan we naar twee leuke stadjes. Lynton en Lynmouth. Ze zijn met elkaar verbonden door een klein, oud liftje. We zijn dan ook met het liftje van de een naar de ander gegaan. Als je boven bent, heb je een geweldig uitzicht, zeker de moeite waard! We hebben nog een ijsje gehaald en gingen daarna weer met het liftje naar beneden. We hebben daar nog even rondgelopen en zijn toen weer terug naar de camping gegaan.

Zondag 24 juli
Zondag heb ik helemaal geen foto's gemaakt... Volgens mij hebben we toen ook niet zoveel gedaan, maar dat weet ik niet zeker meer. 

Maandag 25 juli





Vandaag lopen we wat rond bij Great Torrington. Eerst lopen we een stukje door het veld met mooie uitzichten en daarna gaan we ook echt het plaatsje in. In het plaatsje hangen allemaal vlaggetjes, waardoor het er nog gezelliger uitziet dan dat het al is. Bij een bakkertje halen we een broodje en eten die op een bankje bij het pleintje op. We lopen nog langs een paar winkeltjes en gaan daarna door naar Barnstaple, een leuke stad.



In Barnstaple lopen we door de winkelstraat, totdat het begint te regenen. We lopen snel de Marks & Spencer in (een groot warenhuis) en kijken daar wat rond. Gelukkig is het al weer snel droog en lopen we langs nog wat andere winkels. Daarna gaan we weer terug naar de camping, waar we nog wat spelletjes spelen.

Dinsdag 26 juli

We kregen vandaag onze tweede surfles. Ik zal hier wel even een linkje doen van de organisatie bij wie we het deden. Het zit in Bude en is zeker een aanrader! Ze geven niet alleen surflessen, maar doen nog veel meer dus check dat zeker!
De golven zijn enorm. Ik kom er moeilijk tegen in. Mijn broertje staat naast me. Plots komt er een enorme golf in onze rug. Hij duwt me naar beneden. Ik maak een koprol en stoot met mijn hoofd tegen de bodem. Ik probeer weer naar boven te komen, maar boven mij ligt mijn surfbord. Ik heb geen adem meer en houd het bijna niet meer vol. Als ik eindelijk boven ben, hoest ik en adem ik snel weer. De jongen die ons les geeft, kijkt vragend naar me of het goed gaat. Ik glimlach en laat merken dat het weer goed is en hij helpt mijn zusje weer. Ondertussen kom ik er achter dat mijn broertje en ik in de knoop zitten met het touw die van onze enkel naar het bord gaat. Na wat puzzelen komen we gelukkig los en kunnen we weer verder met surfen. 
Na de surfles vragen mijn ouders hoe het was. Het was erg moeilijk door de hoge golven, ik heb onwijs veel zout water binnen gekregen, maar het was toch ook wel weer vet. We zijn in ieder geval weer een nieuwe ervaring rijker.



We zetten mijn broertje en zusje af bij de camping en gaan dan door naar een paar plaatsjes vlakbij de camping. We rijden dan door naar Instow. Een plaatsje langs de rivier de Torridge. Het is een leuk plaatsje om even rond te kijken, maar niet heel geweldig. 




Via Tapeley Park, waar mijn vader vroeger gewerkt heeft, gaan we naar Appledore, wat aan de overkant van Instow ligt. Ook een gezellig plaatsje. Met wat leuke gekleurde huisjes en weer aan het water. Daarna rijden we nog door Hartland heen en gaan dan weer terug naar mijn broertje en zusje. 

Woensdag 27 juli
Mijn camera was leeg, dus heb ik geen foto's kunnen maken. We liepen bij Exmoor, hebben daar wilde paarden gezien en hadden uiteindelijk onwijs natte voeten doordat we door het natte gras liepen. Daarna gingen we naar kennissen, bij wie mijn vader vroeger in de tuin heeft gewerkt en gingen we daarna door naar nog een andere kennis, bij wie we aten. We aten natuurlijk weer typisch Engels: een high tea. Niet zo goed, maar wel erg lekker!

Donderdag 28 juli

Hoe kan dat nou, hij is dicht! We staan voor een gesloten pub met een rommelende maag. Het plan was om een full English breakfast te halen, maar dat mislukt nu. En nu? Gelukkig hebben we bij meerdere pubs gekeken naar een full Englisch breakfast, dus hebben we nog een back up. We rijden door naar Instow en gelukkig kunnen we daar nog wel een breakfast krijgen. Het is al half twaalf en ik heb nog steeds niks gegeten, maar gelukkig komt daar het ontbijt aan. Het is gek, maar zeker lekker.


Daarna rijden we met een onwijs gevulde maag door naar Bideford. We lopen daar nog eventjes rond en gaan naar de Pannier Market, een soort overdekte markt. 
Ik sta gefascineerd te kijken bij een kraampje. Er staat een man live te tekenen met soort houtskool. Echt onwijs mooi! Bij het gezicht tekent hij rimpels, sproeten, echt alles erop en eraan. Er hangen allemaal tekeningen van hem bij zijn kraampje. Stuk voor stuk zijn ze mooi. Na een tijdje gekeken te hebben, loop ik toch maar door naar het volgende kraampje.
Na Bideford gaan we nog weer even terug naar Barnstaple. Toen we daar waren was het leuker dan we dachten en wilden we toch nog even terug. We gaan wat winkels in, halen een ijsje en lopen nog wat rond. 

Vrijdag 29 juli



De laatste dag alweer in Devon. De tijd is zo snel gegaan! We gaan naar Clovelly. Vroeger heeft mijn vader in de tuin bij het landgoed Clovelly Court gewerkt, wat hoort bij het dorpje Clovelly. Daarom lopen we dan ook eerst door de tuin, die echt prachtig is. Het landgoed staat bij de zee en je hebt dan ook een onwijs mooi uitzicht vanaf het gazon op de zee. 







Daarna lopen we door naar het dorpje. Het is super toeristisch, maar dat is ook niet gek, want het is echt een leuk dorpje. Het is super stijl, dus kun je er niet met de auto in. Er wordt dan ook van alles met karretjes gedaan en vroeger met ezels. Er staan nu nog steeds ezels in het dorpje. Nadat we een ijsje hebben gegeten in het haventje, maken we weer de klim omhoog. 




Hierna gaan we door naar Hartland Point. Het ligt vlakbij Clovelly en ligt ook aan de zee. Je hebt hier een onwijs mooi uitzicht. Je ziet hiervandaan ook het eiland liggen waar we vorige week heen waren. Dit kun je lezen in de vorige travel diary. We hebben nog zeehonden in de verte gezien. Nee, je kunt ze helaas niet zien op de foto, tenzij je wat verder inzoomt. Dan zie je een klein hoofdje, haha. Na even genoten te hebben van het uitzicht gingen we door naar de volgende plek.







Via de tuinen van Hartland Abbey, waar mijn vader ook heeft gewerkt, gaan we naar Stoke. Eerst eten we in de kerk daar een stukje taart met een kopje thee en daarna gaan we wandelen. We lopen langs Hartland Abbey, langs het huisje waar de film Sense & Sensebility (versie 2008) is opgenomen, naar de zee met een adembenemend uitzicht. Daarna moeten we toch maar weer terug naar de camping om alles in te pakken want de dag daarop vertrekken we naar Londen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten